Ik schrijf dit artikel omdat het me zeer nauw aan het hart ligt, omdat het letterlijk mijn "startverhaal" is in het ondernemerschap.
Toen ik met mijn eerste bedrijf (een IT-bedrijf) begon, liep het niet volledig zoals verwacht. Ik had moeilijkheden om klanten te krijgen...
... ook al wist ik dat ik betere services en betere kwaliteit gaf dan mijn concullega's.
Je kent het gevoel misschien wel...
Dat gevoel waar je samenzit met potentiële klanten, je hen het idee of concept geeft en dat de concurrentie de deal krijgt?
Wel dat gevoel heb ik in het begin continu ervaren.
Enorm stresserend... zeker omdat ik moest zorgen dat mijn gezin nog boterhammetjes konden eten elke dag.
Dit bleef aanhouden tot op het moment dat ik een bepaald systeem ontdekte...
het systeem: salesfunnels.
Dit was voor mij het begin van alles. Dit moest mijn probleem oplossen!
En voor een gedeelte deed het dat ook.
Ik begon klanten te krijgen en had een manier gevonden om te overleven. Natuurlijk wou ik meer dan enkel overleven.
Het was pas toen ik mijn eigen mix ervan maakte dat dingen ECHT begonnen werken.
Dit was het begin van wat ik noem: Sales Relationship Marketing, of korter: Sales Marketing (omdat hoe je het ook draait of keert... sales gaat om relaties).
Dit heeft ervoor gezorgd dat ik plots exponentieel kon groeien tot op het punt dat ik alles moest stop zetten, omdat ik het werk niet meer kon bijhouden.
Het transformeerde mijn bedrijf letterlijk in een Lead-Capturing, Sales Genererende Conversie Machine!